هوش مالی کودکان را جدی بگیرید
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت


به گزارش خبرنگار ایمنا، شرایط اقتصادی کنونی اهمیت ارائه آموزش های مالی به کودکان را نسبت به گذشته دوچندان کرده است، آموزشی که می تواند در بلندمدت به پذیرش مسئولیت های مالی معقول توسط کودکان منجر شود و به آنها کمک کند تا بر بحران های زندگی غلبه کنند.

کارشناسان معتقدند افرادی که برای تقویت سواد مالی خود در سنین پایین فعالیت بدنی انجام می دهند، در آینده از نظر مالی موفق تر خواهند بود. در این خصوص با مهشید مصطفوی، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی گفت وگو کرده ایم. آن را در زیر بخوانید.

هوش مالی شیراحمدی چیست؟

هوش مالی یک عملکرد ذهنی است که برای کمک به افراد برای کسب پول و دستیابی به استقلال مالی مناسب است. هوش مالی قابل یادگیری است، به این معنی که هر فردی با تحصیلات می تواند هوش مالی خود را تقویت کند و در جهت استقلال مالی گام بردارد. هوش مالی بخشی از هوش عمومی افراد است که برای پاسخگویی و تحلیل سوالات مالی استفاده می شود.

هوش مالی در کودکان چگونه تعیین می شود؟

پرورش و رشد هوش مالی در کودکان در دوران کودکی می تواند کمک شایانی به زندگی آینده آنها کند و تحول عظیمی در زندگی افراد ایجاد کند. افرادی که اهمیت واقعی شغل، شغل یا پول را در دوران کودکی یا جمع آوری و انباشتن آن ها به چه معناست، یاد نگرفته اند، در سال های آینده به راحتی با برنامه ریزی مالی و توصیه های الهام بخش پول خود را هدر می دهند. از جمله کمک هزینه و مستمری آنها در ابتدای ماه خرج می شود. آنها اغلب مدیون دیگران هستند. این کودکان با ورود به فضای اجتماعی، نکات و اصول اولیه معاملات و سرمایه گذاری را نمی دانند.

هوش مالی نسبت منطقی درآمد و هزینه را تعیین می‌کند و هر چه قوی‌تر باشد، ایده‌هایی خلق می‌کند که منجر به پول بیشتر، معاملات منصفانه‌تر و مناسب‌تر، ایجاد شرایط مالی مطلوب یا تصمیم‌گیری برای جمع‌آوری و پس‌انداز پول یا خرج کردن آن می‌شود. برای کمک به کودک برای غلبه بر چالش های مالی.

آموزش هوش مالی کودک زهرا شیراحمدی در چه سنی بهتر است؟

تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان برای توسعه چهار حوزه از 9 حوزه هوش انسانی که بر آینده مالی تأثیر دارند، 3 تا 13 سال است.

چگونه کودکان را به یادگیری اصول مالی علاقه مند کنیم؟

اگر یادگیری و آموزش باعث شادی کودک شود، تمایل زیادی به یادگیری و تلاش برای موفقیت های جدید نشان می دهد. وقتی فضا و محیط فعال باشد و کودک را شاد کند در واقع یادگیری و انگیزه یادگیری را افزایش می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : مجله زندگی
ت : سه شنبه 4 مهر 1402
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی